از آنجایی که پیرو بند ۹ قوانین خرید محصول از ژاکت، هر محصول برای استفاده بر روی یک دامنه به کاربر عرضه میشود، دامنهای که فروشنده موظف به ارائه پشتیبانی بر آن است در سیستم ژاکت ثبت میگردد. این موضوع از یک نظر جنبه حمایتی برای فروشندگان خواهد داشت و از یک نظر نیز برای خریداران مفید است چرا که با تمرکز پشتیبانی فروشنده بر روی یک دامنه، کیفیت خدمات پشتیبانی افزایش خواهد یافت.
تا قبل از پیاده سازی سیستم ثبت دامنه، برخی خریداران محصولات بر خلاف قوانین خرید محصول از ژاکت، محصول خریداری شده خود را بر روی چندین سایت نصب می کردند و مشکلات همه این سایتها را از فروشنده جویا میشدند که این موجب صرف زمان زیاد پشتیبانی برای فروشنده میشود. در صورتی که فروشنده صرفا موظف است تنها بر روی یک دامنه خدمات پشتیبانی محصول را ارائه دهد. به طور طبیعی افزایش زمان پشتیبانی بدون داشتن توجیه اقتصادی برای فروشنده، موجب افت کیفیت پشتیبانی وی و حتی محصول میشود که در نتیجه ناراضیاتی خریداران را نیز در پی خواهد داشت.
با ثبت دامنه پشتیبانی برای هر محصول خریداری شده و موظف بودن فروشنده به پشتیبانی تنها بر روی همان دامنه، این مشکل رفع خواهد شد. این دامنه در تمامی تیکت های ثبت شده مشخص است.
زمانی که خریدار بخواهد برای اولین بار فایل محصول خریداری شده را دانلود نماید و یا قصد داشته باشد اولین تیکت پشتیبانی خود بر روی محصول خریداری شده را ارسال کند، سیستم ژاکت از او درخواست ثبت دامنه پشتیبانی کرده و تا زمانی که این دامنه ثبت نشود، امکان ارسال تیکت پشتیبانی برای کاربر وجود نخواهد داشت.
برخی کاربران در ابتدا قصد دارند محصول خریداری شده خود را بر روی لوکال هاست پیکربندی کرده و سپس به دامنه اصلی منتقل کنند. در این گونه مواقع پیشنهاد میگردد دامنه موقت http://sinataher.ir.ir را ثبت نماید تا پس از مشخص شدن دامنه اصلی آن را به روشی که در ادامه توضیح داده خواهد شد، تغییر دهد.
در صورتی که خریدار دامنه پشتیبانی خود را مواردی همچون test.com، domain.com و مواردی از این دست ثبت کرده باشد، فروشنده میتواند از ارائه خدمات پشتیبانی محصول تا زمان تغییر دامنه به دامنه اصلی خودداری کند.
همچنین برخی از کسب وکارها در شروع دامنه ای را انتخاب میکنند ولی پس از شکلگیری کامل کسب و کار امکان دارد تصمیم به تغییر این دامنه داشته باشند. در هر حال در کلیه این موارد لازم است برای فروشنده محصول خود درخواست تغییر دامنه پشتیبانی ارسال کنند. با توجه به اینکه فروشنده ممکن است بر روی دامنه قبلی پشتیبانیهای لازم را به خریدار داده باشد و تغییر این دامنه خریدار و فروشنده را با مشکلاتی مواجه کند، ژاکت تصمیمگیری اولیه بر روی این موضوع را به فروشنده واگذار کرده است.
به منظور تغییر دامنه پشتیبانی ثبت شده، لازم است مراحل زیر صورت پذیرد:
در گام سوم فروشنده می بایستی طبق راهنمایی تصویری زیر اقدام به تغییر دامنه پشتیبانی خریدار نماید.
پس از مرحله پنجم سیستم از فروشنده شماره تیکت خریدار مربوط به درخواست تغییر دامنه وارد و در مرحله آخری دامنه جدید ثبت گردد:
محصولاتی که به کمک سیستم گارد ژاکت لایسنس گذاری شدهاند، در قسمت مدال های محصول دارای نشان گارد ژاکت بوده و کاربر پس از خرید این محصولات در قسمت دانلودهای من میتواند لایسنس محصول خود را در کنار لینک دانلود دریافت کند. در مورد لایسنس گارد به دو نکته توجه داشته باشید:
برای آشنایی بیشتر در این رابطه می توانید مقاله آشنایی با گارد ژاکت را مطالعه نمایید.
در پایان با توجه به زمانی که تغییر دامنه پشتیبانی از خود شما و فروشنده خواهد گرفت، در ثبت این دامنه دقت لازم را داشته باشید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.